karinspyssel.blogg.se

Project Life vecka 1

Publicerad 2014-01-09 11:19:20 i Project Life,

Nu har jag börjat med Project Life och är helt såld på det. Jag har börjat lite på ett album från Ghana som jag gör mycket enkelt då det är så extremt mycket bilder. Det skulle ta så lång tid om jag arbetade mycket med varje sida. Där är det verkligen fokus på bilderna och lite text till. Kommer bilder på några av dem sidorna senare. 
Jag har också börjat med ett album där jag ska göra ett uppslag varje vecka. Det är bara vecka två så jag har än så länge bara gjort titelsidan och vecka 1. Det är så svårt att ta kort på Project Life då det gärna bläker i plastfickorna och så har vi väldigt dåligt ljus här hemma. Det hjälper inte heller att det är vinter och att det är kolsvart ute så man inte får hjälp av dagsljuset.
Jag tänkte börja med att visa veckouppslaget vecka 1. Vi var i Falun då och vi gjorde en hel del så jag hade väldigt många foton. Då räckte inte ett uppslag tll utan jag fick lägga till en inserts mellan där jag fyllde på med det som inte fick plats.
Jag har köpt ett midnight corekit men känner att man blir lite begränsad av de färdiga korten. Jag kommer säkert att vänja mig vid dem senare men kommer också att göra enga kort.

Här är vänstersidan med veckokortet.

Framsidan av insertsen.

Baksidan av insertsen.

Högersidan på veckouppslaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela